WYAE.de - IT Security, KnowHow & Software

2017-03-08

Projects

Vielleicht erwartet der ein oder andere hier eine Liste von Referenzkunden oder -projekten. Durch die vertrauliche bzw. sicherheits-sensitive Natur meiner Arbeit bedingt, bin ich in den allermeisten Fällen dazu verpflichtet, über Kundennamen und Arbeit Stillschweigen zu bewahren.

Also lasse ich lieber meine Arbeit für mich sprechen: Beiträge in fachspezifischen Mailinglisten, eigene Software oder Unterstützung für und Mitarbeit bei Software-Projekten wie:

(Evolution @ Home)[http://www.evolutionary-research.net/] - (Evolutionary Research)

A distributed computing project in evolutionary research where
I'm doing consultant work for firewall and server configuration
and administration as well as performance optimization and 
programming of the unix client.

Minimalist - Mailing List Manager

It shares features with its bigger brothers, but in contrast
to them it is very small, fast, simple for setup and maintenance.

clamfilter (Ensita.net)

An anti-virus content filter for Postfix and ClamAV written in C
Lost its edge over ClamSMTP when ClamScan no longer was an option
due to inacceptable startup times.

Thinstation / LTSP - Linux Terminal Server Project

Turning old PCs into quiet, high-performance X11 Terminals. 
I'm concentrating on strategies and software for large-scale
implementations, high-availability and failover.